Mastercard
Obchodník roka 2019
Slávnostné vyhlásenie absolútneho víťaza, víťazov všetkých sortimentných kategórií i špeciálnych cien sa uskutočnilo 4. 3. 2020 v rámci konferencie New Retail Summit v Bratislave.
Absolútnym víťazom sa stalo, rovnako ako v predošlých šiestich rokoch, kníhkupectvo Martinus. Bolo ocenené aj v rámci odborovej kategórie ako Mastercard Obchodník roka s knihami.
Cenu vyhrala vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi spoločnosť Lidl Slovenská republika.
Na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom mieste bolo Tesco.
Víťazom kategórie sa stala spoločnosť dm drogerie markt.
Dm drogerie markt sa medzi zákazníkmi teší vysokej miere lojality. Druhé miesto získala TETA Drogerie a tretie 101 Drogerie.
Ocenenie v kategórii vyhrala spoločnosť Peek & Cloppenburg. Spoločnosť bola hodnotená v rámci sortimentnej skupiny najlepšie v parametroch dôvery zákazníkov.
Na druhom mieste bol Reserved a na treťom Bonprixshop.eu.
Víťazom kategórie sa stala spoločnosť DEICHMANN, ktorá zvíťazila vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite.
Na druhom stupni sa umiestnilo CCC a tretie miesto obsadila spoločnosť E‑obuv.sk.
Víťazom v kategórii sa stala spoločnosť Sportisimo. Zákazníci spoločnosti Sportisimo v danej kategórii deklarovali najvyššiu mieru lojality a spontánnej znalosti.
Na druhom mieste sa umiestnil Decathlon a na treťom Nike.
Víťazom kategórie sa stala spoločnosť NAY, ktorá je medzi zákazníkmi veľmi známa a sú k nej lojálni.
Na druhom mieste skončila Alza.sk a na treťom mieste Mall.sk.
Cenu získal Martinus. Kníhkupectvo sa teší vysokej spontánnej znalosti zákazníkov, ktorí sú tiež najlojálnejší v danej kategórii.
Na druhom mieste bola Panta Rhei a na treťom Megaknihy.sk.
Víťazom v kategórii sa stalo OBI. Silnou stránkou reťazca je vysoká spontánna znalosť medzi zákazníkmi a ich lojalita.
Na druhom mieste sa umiestnil Zoohit.sk a na treťom Hornbach.
Cenu získala IKEA, ktorá v kategórii zvíťazila vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.
Na druhom mieste bol Möbelix a tretí sa umiestnil JYSK.
Víťazom kategórie sa stala spoločnosť Slovnaft, ktorá zvíťazila vďaka vysokej spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite.
Na druhom mieste skončila spoločnosť Shell a na treťom OMV.
V kategórii Mastercard Cena verejnosti 2019 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich šiestich rokoch. Prvé miesto jej zabezpečilo 27 786 hlasov, na druhom mieste je dm drogerie markt s 20 218 hlasmi a Panta Rhei so 16 924 hlasmi na treťom mieste. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk od 11. novembra 2019 do 2. februára 2020. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 44 864 ľudí.
Organizáciu súťaže a komunikáciu s médiami
zabezpečuje agentúra Ogilvy.
Bubenská 1477/1, Holešovice, 170 00, Praha 7
IČO: 25120158
C 51364 vedená na Mestskom súde v Prahe
Lucie Pavlů
lucie.pavlu@ogilvy.com